Eigen merk door BRANDING

  • Gezondheidsbeleid
  • Duurzame Inzetbaarheid
  • ARBO in het onderwijs
  • Leefstijl & Gezondheid
  • Community
  • Eigen merk door BRANDING
  • Van aanbod naar vraag
  • Van online naar offline
  • Socialmedia
  • About me
  •  
  • Presentatie gastcollege 13/9/2017
  •  
  • Personal Vitality Plan
  • Voorbeelden PDF
  •  
  • Arbocatalogus hbo
  • Arbocatalogus wo
  • Stichting School en Veiligheid
  •  
  • Linkedin
  • Uncomplicated
  • Professionele tijdlijn

Mens op de maan 

“In 1962 kondigde President J.F. Kennedy aan dat de V.S. mensen op de maan zou zetten en er werd een gigantisch budget voor vrijgemaakt. Niet lang na zijn beroemde speech waarin hij de plannen aankondigde bezocht hij de NASA faciliteit in Houston.

Kennedy sprak een medewerker aan en vroeg hem wat zijn werk was. De man antwoordde: “het is mijn werk om een mens op de maan te zetten.” Het bleek een schoonmaker te zijn.”

Je bent geweldig!
Je hebt levens te beïnvloeden.
Mensen te inspireren.
Vragen te beantwoorden.
Doelen te bereiken.
Een lot te vervullen.
Een wereld veranderen.



Waarom Personal Vitality Plan als merk?
Branding vertelt het verhaal dat je wil overbrengen aan iedereen die in contact komt met het merk. Het is het gevoel, de beleving, de emotie die een klant ervaart bij het product en/of dienst. Tevens creëert branding eenheid, focus en continuïteit, het werkt als een kompas.

Eigen logo en slogan
Het gezondheidsbeleid van Stenden Hogeschool is in september 2010 officieel gestart voor de organisatie in de vorm van het ‘Personal Vitality Plan’. Belangrijk element hierin is het logo met de slogan, ‘How are you?’.

Het logo met de slogan is inmiddels een bekende binnen de organisatie, maar we zijn er nog niet. Belangrijkste voorwaarde is de gebruiker van het Personal Vitality Plan. Deze kan waarde toekennen en zorgen dat ook anderen nieuwsgierig worden.

Waarom is Internal Branding belangrijk?
De missie ‘Unleaching potential in our students, staff and surrounding communities’ en visie ‘Serving to make it a better world’ zijn mooie uitgangspunten, maar hoe zorg je dat deze door de gehele organisatie wordt geleefd en uitgedragen.

Interne communicatie als succesfactor
Communicatie heeft de taak de relatie tussen mensen in de organisatie te ondersteunen en processen vorm te geven. Zowel binnen als buiten de organisatie zijn zij degenen die op zoek gaan naar manieren om ervoor te zorgen dat mensen zich beter met elkaar verbinden, elkaar beter verstaan, voor elkaar openstaan.

Kerntaak HR
HR zit aan het roer als het gaat om het vertalen van waarden in gedrag en bij het ondersteunen van management en medewerkers in het toepassen daarvan in de dagelijkse praktijk.

Marketing: Iedereen dezelfde kernwaarden
Iedereen binnen een organisatie, of diegene nu wel of geen klantencontact heeft, is betrokken bij het waarmaken van de belofte aan klanten.

(bron: Internal branding 2.0 |Luuk van Beers & Gabby Nedesiki)


 
Health Keeper – frank@healthkeeper.nl – M: +31(0)644551259 | powered by Uncomplicated