Klantbenadering

  • Gezondheidsbeleid
  • Duurzame Inzetbaarheid
  • ARBO in het onderwijs
  • Leefstijl & Gezondheid
  • Community
  • Eigen merk door BRANDING
  • Van aanbod naar vraag
  • Van online naar offline
  • Socialmedia
  • About me
  •  
  • Presentatie gastcollege 13/9/2017
  •  
  • Personal Vitality Plan
  • Voorbeelden PDF
  •  
  • Arbocatalogus hbo
  • Arbocatalogus wo
  • Stichting School en Veiligheid
  •  
  • Linkedin
  • Uncomplicated
  • Professionele tijdlijn

 

Technology is nothing. What’s important is that you have a faith in people, that they’re basically good and smart, and if you give them tools, they’ll do wonderful things with them.



Zenden van boodschap
In de afgelopen jaren is er veel zendtijd geweest. Hierdoor is het merk ‘Personal Vitality Plan’ wel bekend bij de medewerker, maar nog niet zo dat er een interactie ontstaat.

Een belangrijke oorzaak hiervan is de afstand tussen aanbieder en gebruiker. Het alleen zenden van de boodschap is niet voldoende om gebruik van voorzieningen te stimuleren. Ervaringen van medewerkers voegen waarde toe aan de producten en diensten, ambassadeurs zorgen voor een positieve bijdrage en een actief bereik.

Geen adviseur, maar accountmanager
De rol vanuit bijvoorbeeld HR richt zich in vele gevallen op een adviserende rol. Wat als HR geen ondersteunende dienst was, maar een merk met een eigen productlijn en winkel. Hoe zou je dan naar de klant toe opereren?

Maak het persoonlijk
Herkenning, betrokkenheid, plezier, waardering… de producten en diensten die vanuit de organisatie worden aangeboden zijn over het algemeen ondersteunend aan het primaire proces. Belangrijk is dan ook om als ondersteunend ervaren te worden. Positieve ervaringen in het beantwoorden van de vraag, oplossen van een probleem of wegnemen van een klacht.

KISS = Keep it Stupid Simple
Voor een gezonde leefstijl niet het meest geschikte product, maar de marketing is een mooi voorbeeld van het personaliseren. Door namen te zetten op de flessen worden veel mensen geprikkeld. Het hebben van een fles met je eigen naam is iets wat belangrijker wordt dan het product zelf. Via internet kan deze worden aangevraagd. Een enorm succes wat betreft de verkoop.

Hypes!

In het kader van gezondheid en welzijn worden er steeds meer restricties gelegd op de marketing van producten welke een slechte invloed hebben op de gezondheid. Hierin wordt bijvoorbeeld specifieke marketing richting de doelgroep kinderen aan banden gelegd. Ook richting de consument zal hier in de toekomst het één en ander gaan veranderen. Denk aan extra belastingen (frisdrank) en waarschuwingen op verpakkingen (tabak).

De toegepaste techniek van marketing is daarentegen ook te gebruiken voor gezonde en positieve doeleinden. De gebruiker geeft waarde aan een dient en/of product, deze kennis kan worden gebruikt voor de juiste strategie als het gaat om marketing en communicatie of dit nu binnen of buiten een organisatie is.


 
Health Keeper – frank@healthkeeper.nl – M: +31(0)644551259 | powered by Uncomplicated