Van aanbod naar vraag

  • Gezondheidsbeleid
  • Duurzame Inzetbaarheid
  • ARBO in het onderwijs
  • Leefstijl & Gezondheid
  • Community
  • Eigen merk door BRANDING
  • Van aanbod naar vraag
  • Van online naar offline
  • Socialmedia
  • About me
  •  
  • Presentatie gastcollege 13/9/2017
  •  
  • Personal Vitality Plan
  • Voorbeelden PDF
  •  
  • Arbocatalogus hbo
  • Arbocatalogus wo
  • Stichting School en Veiligheid
  •  
  • Linkedin
  • Uncomplicated
  • Professionele tijdlijn

 

Van aanbodgestuurd naar vraagegstuurd en -gericht
Het aanbieden van producten en diensten binnen de eigen organisatie is vaak lastig. Oorzaak hiervan is in vele gevallen de wijze waarop wordt gecommuniceerd. De producten en diensten zijn vaak ontwikkeld door specialisten, vanuit wet-en regelgeving en vertaald naar beleid, regelingen, procedures en formulieren. Anders dan naar buiten wordt er intern over het algemeen weinig rekening gehouden met communicatie en marketing.

‘Wat als de klant ons niet begrijpt?!’


Ga binnen je eigen organisatie maar eens na op welke wijze informatie voor de medewerker beschikbaar wordt gesteld. Is deze goed vindbaar, welke taal wordt gebruikt (simpel en helder of vakjargon). Wordt je geprikkeld om door te klikken en iets te doen of haak je bijna direct af. Wordt er vanuit klant of specialist gedacht? Is er aandacht besteed aan de vorm, taal, kleuren, bereikbaarheid, helderheid, etc….

Vraaggestuurd, maar niet voldoen….


 
Health Keeper – frank@healthkeeper.nl – M: +31(0)644551259 | powered by Uncomplicated